Посібник "Нова українська школа: порадник для вчителя"


Видавець: Інститут педагогіки НАПН України, ВФ "Крок за кроком", Державна наукова установа "Інститут модернізації змісту освіти", Міністерство освіти і науки України, Портал "Нова українська школа"
Категорії: Інклюзивне навчання, Бібліотечна справа, Вища освіта, Засоби навчання, Наукове і методичне забезпечення освіти, Післядипломна освіта, Початкова освіта, Психологічна служба та соціально-педагогічний патронат, Управління закладом освіти
Навчальний рік: 2017/2018 н.р., 2018/2019 н.р.
Пiлотування проекту нового ДСПЗО
Завантажити файли:

Навчально-методичний посібник “Порадник для вчителя”

Розділ 1.    ОГЛЯД КОНЦЕПЦІЇ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ   завантажити

  • Виклики, що стоять перед початковою школою
  • Чинники якісної початкової освіти
  • Мета і головні компоненти Концепції Нової української школи
  • Компетентнісний підхід, ключові компетентності
  • Педагогіка партнерства

- Особливості організації освітнього процесу
- Особистісно-орієнтована модель освіти
- Формування загальнолюдських цінностей
- Структура освітнього процесу
- Організація освітнього середовища  


Розділ 2.  ПУТІВНИК ПО СТАНДАРТУ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ  завантажити

  • Цільові групи 
  • Принципи стандарту початкової освіти 
  • Зміст освіти: освітні галузі 
  • Модельні навчальні програми 
  • Базовий навчальний план 
  • Типовий навчальний план 
  • Робочий навчальний план закладу освіти 
  • Календарне планування 

Розділ 3. ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ 6-7-РІЧНОГО ВІКУ завантажити

  • Початок навчання у школі: вплив на емоційний стан і поведінку дитини  
  • Особливості психічних і пізнавальних процесів 
  • Етапи та умови розвитку пізнавальних інтересів
  • Особливості розвитку дитини під час організації навчання

Розділ 4. ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА: СЕРЕДОВИЩЕ, ЩО НАЛЕЖИТЬ ДІТЯМ  завантажити

  • Роль учителя у формуванні психологічно безпечного середовища 
  • Забезпечення права вибору. 
  • Формування спільних цінностей 
  • Практичне завдання 1 
  • Ранкові зустрічі 
  • Навчальні центри. Навчальні матеріали та їх організація
  • Практичне завдання 2 
  • Розвиток відповідальності. Встановлення правил 
  • Участь дітей в організації освітнього середовища
  • Святкування розмаїтті та соціальна інклюзія 
  • Практичне завдання 3

Розділ 5. ІНТЕГРАЦІЯ: ТЕМАТИЧНИЙ І ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХОДИ завантажити

  • Інтеграція в освіті. Інтегроване навчання 

- що таке інтеграція 

-  інтеграція в освіті 

-  що таке інтегроване навчання 

  • Діяльнісний підхід. Критичне мислення і вирішення проблем 

-  технологія «Читання і письма» для розвитку критичного мислення 

-  цілі навчання (таксономія Блума) 

  • Деякі стратегії розвитку критичного мислення 

-  мозкова атака 

-  асоціативний кущ 

-  кубування 

-  знаємо-хочемо дізнатися-дізналися 

  • Діяльнісний підхід. Ротаційні моделі «Щоденні 5» (читання і письмо) і «Щоденні 3» (математика) 

-  щоденні діяльності – ротаційні моделі 

-  стратегії забезпечення ротаційних моделей 

-  місце для загального збору та ввідні уроки 

-  я-схеми 

-  дизайн класу 

- запроваджуємо «Щоденні 5» і «Щоденні 3» 

-  розглядаємо детальніше кожний із компонентів ротаційної моделі «Щоденні 5» 

-  розглядаємо детальніше ротаційну модель «Щоденні 3» 

  • Загальні висновки  

Розділ 6. ТЕМАТИЧНЕ НАВЧАННЯ: ПЛАНУВАННЯ ТЕМАТИЧНОГО НАВЧАННЯ  завантажити

  • Формування міжпредметних компетенцій у процесі тематичного навчання. 
  • Створення в учнів цілісного уявлення про оточуючий світ.
  • Міжпредметні зв’язки як фундамент для формування в учнів умінь комплексного бачення проблем реальної дійсності. 
  • Розвиток умінь бачити взаємозв’язків всіх аспектів життя. 
  • Планування тематичного навчання.. 

Розділ 7. ОСОБЛИВОСТІ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ завантажити

  • Мета і цілі оцінювання у сучасній школі 

- формальне оцінювання 

- цілі оцінювання 

  • Коли починати оцінювання? 
  • Спостереження і записи 
  • Діти з особливими освітніми потребами 
  • Основні аспекти процесу оцінювання 

- вербальне оцінювання -

- відстеження індивідуальних досягнень учнів 

- надання зворотного зв’язку 

- контрольно-оцінювальна діяльність 

  • Технологія портфоліо 
  • Практичне завдання 

Розділ 8. СПІВПРАЦЯ З БАТЬКАМИ  завантажити

  • Основні шляхи співпраці: спілкування 

- формальне й неформальне спілкування 

-  основні форми спілкування: батьківські збори, індивідуальні зустрічі з батьками та інші 

-  батьківська кімната 

  • Основні шляхи співпраці: залучення батьків до освітнього процесу 

-  переваги співпраці вчителя і батьків 

- батьки як помічники вчителя 

- підготовка батьків до виконання ролі помічника вчителя 

  • Практичне завдання 
  • Корисні ресурси

Розділ 9. СВЯТКУВАННЯ БАГАТОМАНІТНОСТІ. СОЦІАЛЬНА ІНКЛЮЗІЯ завантажити

  • Правовий аспект інклюзії в освіті 
  • Основні поняття: інклюзивна освіта, діти з особливими освітніми потребами 
  • Особливості організації освітнього процесу 
  • Індивідуальна програма розвитку для дитини з особливими освітніми потребами, а саме для дитини з порушеннями психофізичного розвитку 
  • Практика спільного викладання 
  • Особливості співпраці з батьками 

Немає коментарів:

Дописати коментар