Важлива умова ефективної навчально-виховної роботи — єдність школи і сім'ї, якої досягають за умови, що школа постійно працює над підвищенням рівня психолого-педагогічної обізнаності батьків, їх педагогічної культури.
На думку
В.Сухомлинського, школа повинна домогтися того, щоб батьки бачили в своїх
дітях себе, розуміли суть розвитку дитини. А для цього їх треба озброювати
знаннями важливих закономірностей педагогіки, вікової психології, фізіології.
Організовуючи навчання батьків, враховують рівень їх підготовки до
сприймання головних теоретичних положень методики виховання дітей у сім'ї та
визначають рівень популярності викладання цього матеріалу. Турбота школи
про виховання дітей у сім'ї реалізується через педагогічну освіту батьків, залучення
їх до виховної роботи з учнями у школі. Передусім педагоги мають можливість
впливати на батьків через їхніх дітей, які навчаються в школі. А. Макаренко
вважав, що це найдоступніший спосіб зв'язку школи і сім'ї. Його цінність не
лише в тому, що він оперативний, а й у тому, що учень, який засвоїв певні
вимоги вчителя, доводить ці вимоги до відома батьків, переконує в необхідності
дотримуватися їх. Спеціальну виховну роботу проводять із сім'ями, які
допускають відхилення у вихованні дітей.
Роботу з
педагогічно неспроможними сім'ями спрямовують передусім на підвищення їх
психолого-педагогічного рівня. З цією метою їх залучають до загальної системи
педагогічного всеобучу, влаштовують консультації з окремих питань виховання
дітей у сім'ї.
Із
сім'ями педагогічно пасивними працюють переважно індивідуально, домагаючись
розуміння батьками хибності своєї поведінки, пробудження почуття
відповідальності за виховання дітей, усвідомлення потреби перебудувати систему
стосунків у сім'ї, своєї вини, помилок, бажання докорінно змінити сімейний
уклад.
У
роботі з антипедагогічними сім'ями спираються на те, що вони також хочуть
бачити власних дітей чесними, культурними, здоровими, щасливими.
Немає коментарів:
Дописати коментар